UOKiK: Kara dla Black Red White za wprowadzanie klientów w błąd.

Podziel się:

fot.screen google

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na producenta mebli spółkę Black Red White karę finansową w wysokości 260 tyś złotych. Powód nałożenia kary to reklama w której spółka sugerowała,  że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.

 

UOKiK poinformował że  nałożenie kary dotyczy spółki Black Red White S.A. z Biłgoraja  producenta mebli i artykułów wyposażenia wnętrz, która  od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję „MEBLE I DODATKI bez VAT”

Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach. Zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary.

Jak informuje UOKiK To nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r.Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty.

Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę – ponad 260 tys. zł.

Oprócz tego spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.

(UOKiK)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *