Kolor laptopa mówi o Tobie więcej niż myślisz. #MicrosoftMówi

Podziel się:

fot.pras 

Przez wiele lat branża komputerowa pozostawała niewrażliwa na kolory i ich odcienie. Producenci sprzętu komputerowego malowali więc wszystko w bezpiecznych barwach: w czerni czy srebrze. Opatrzyliśmy się już jednak z tymi kolorami i wydaje się, że nastał w końcu dobry moment, by zapytać: jaki kolor ma dzisiaj technologia? Czy temat kolorystycznego dopasowania laptopa do naszej profesji czy zajmowanego w firmie stanowiska, jest w ogóle wart opisywania? Być może powinniśmy postawić to pytanie nieco inaczej: czy prezes dużej firmy w trakcie posiedzenia zarządu, na którym podsumowuje wyniki kwartalne, może pozwolić sobie na korzystanie z jaskraworóżowego laptopa? Albo ze smartfonu w brokatowym etui w jednorożce?

Kolor (się) sprzedaje, czyli marketingowy color-selling

Kolor ma znaczenie. Zawiera w sobie pewien ładunek komunikacyjny oraz emocjonalny. Na poziomie podprogowym mówi subtelnie coś o nas. Zdradza, jakie wartości są dla nas ważne w życiu i czym się kierujemy w naszej pracy. Nie tylko marka komputera, z jakiego korzystamy, lecz również jego kolor, komunikuje otoczeniu coś o nas. Tylko tak właściwie – co…?

Według badań rynkowych „Psychology of color”, przeprowadzonych przez WebpageFX, aż 84,7 proc. konsumentów wymienia kolor jako jeden z podstawowych wyróżników wiodących do zakupu konkretnego produktu.

Co ciekawe, sama decyzja zakupowa zapada w naszym mózgu w raptem… 90 sekund, a ocena atrakcyjności zakupowej danego przedmiotu nawet w 90 procentach przypadków wiąże się z tym, czy jego kolorystyka odpowiada naszym wymaganiom i wpasowuje się w naszą estetykę.

8 na 10 badanych twierdzi natomiast, że samo zastosowanie charakterystycznego koloru już wystarczy, by zwiększyć rozpoznawalność marki jako takiej. Innymi słowy: silniejsze skojarzenie danej marki z konkretnym kolorem (bądź kolorami) uplasuje ją wyżej w percepcji samego użytkownika i pozwoli na jej skuteczną i łatwą identyfikację. Bez konieczności „świecenia” logotypem samej marki. Odpowiedni odcień nie pozostawia odbiorcy złudzeń, że ma do czynienia z firmą X.

W nocy wszystkie komputery są czarne – a raczej: były

W przypadku świata technologii, a ściślej: komputerów osobistych, kolor do niedawna nie odgrywał aż tak istotnej roli. Dzisiaj, między innymi za sprawą urządzeń Microsoft Surface, ta sytuacja zmieniła się diametralnie, a na rynku zaczęły pojawiać się komputery odzwierciedlające całą paletę barw. Na potrzeby tego wpisu o psychologii kolorów, skorzystam z kolorowych klawiatur Surface Type Cover (pełniących równocześnie rolę etui chroniących ekran) dla urządzeń z rodziny Microsoft Surface. Takie komputery, jak na przykład Microsoft Surface Go, są zresztą jednymi z niewielu konwertowalnych urządzeń na rynku, które pozwalają na swobodną zmianę koloru klawiatury, którą wystarczy po prostu podpiąć do ekranu i wpiąć nową, aby tymi dwoma ruchami zmienić de facto cały design tego urządzenia. Microsoft w Polsce oferuje kilka wersji kolorystycznych Surface Type Cover: burgundową, kobaltowo-niebieską, platynową i czarną. Co kolory tych klawiatur mówią o ich użytkownikach?

Kolor burgundowy

Burgund to przede wszystkim: uczucia, pasja i intensywność. To kolor-żywioł, mający na celu wprawienie nas w bardzo konkretny stan emocjonalny: w przyspieszone bicie serca. Po burgund i jego bardziej jaskrawą formę (czerwień) z wielką chęcią sięgają w swoich działaniach marketingowych firmy z sektora gastronomicznego, ponieważ wzmaga on apetyt, stymulując odpowiednie ośrodki w naszym mózgu.

Burgund w ogóle działa na nas jak afrodyzjak, pobudzając nasz organizm. To kolor, obok którego trudno przejść obojętnie, ponieważ przebija się w kolorystycznej palecie barw, niejako „alarmuje”, zwraca na siebie uwagę. Burgund „mówi” również: wkładam całe serce w to, co robię. Dlatego burgundowa klawiatura Surface Type Cover to propozycja dla osób odważnych, lubiących być w centrum uwagi lub pełniących kierownicze i kreatywne funkcje. Osób energicznych, towarzyskich, zaangażowanych emocjonalnie i aktywnych fizycznie.

Kolor kobaltowy

Kobaltowy, czyli głęboki, ciemny odcień niebieskiego, to zdecydowanie kolor osób kreatywnych i odpowiedzialnych za projektowanie chwytliwych kampanii marketingowych, reklamowych czy po prostu – wyszukanych rozwiązań biznesowych. Jego użytkownik tryska pomysłami i pozytywną energią, często uchodząc w środowisku za „niebieskiego ptaka”, czyli niepoprawnego marzyciela.

To kolor tych, którzy zmieniają świat, widzą powiązania tam, gdzie inni widzą przepaść. Tych, którzy mają odwagę poszukiwać, kwestionować i projektować. Osoba sięgająca po klawiaturę Surface Type Cover w kolorze kobaltowym-niebieskim nie ma trudności z nawiązywaniem kontaktów czy poznawaniem partnerów biznesowych, przeciwnie – w takich właśnie sytuacjach czuje się jak ryba w wodzie. To kolor, który – z jednej strony – uspokaja i rozładowuje napięcie (podobnie jak patrzenie na pieniące się fale oceanu), a z drugiej – pozwala uwolnić potok myśli kreatywnych, stymulując zdolność do koncentracji.

Kolor platynowy

Platyna, odcieniowo zbliżona nieco do szarości, jest kolorem manifestującym władzę i profesjonalizm, jest powiązana ze sferami władzy, nowoczesności i postępu.

Z punktu widzenia psychologii koloru, platyna jest kolorem „oświecającym”, niosącym lepsze zrozumienie. Co ciekawe – szarość jest kolorem chętnie wybieranym przez kobiety, ponieważ jest przede wszystkim nośnikiem energii feministycznej. Platyna, związana jest również z księżycem, tajemnicą, tajemniczością. W jego otoczeniu czujemy się spokojniejsi, wyciszeni. Właścicielka lub właściciel Surface Pro 6 w kolorze platynowym oraz klawiatury Type Cover w tym samym odcieniu to zatem dobrze zorganizowani, cierpliwi i pewni swoich umiejętności profesjonaliści.

Kolor czarny

Czerń jest dzisiaj bez wątpienia najpopularniejszym kolorem wśród komputerów, zwłaszcza tych wykorzystywanych w codziennej pracy. Powód? To – z jednej strony – kolor uniwersalny i bezpieczny, pasujący do większości okazji i sytuacji komunikacyjnych, bez względu na zajmowaną w firmie pozycję.

Z drugiej strony – kojarzy się też z elegancją, prestiżem, chłodnym profesjonalizmem, wysoką pozycją zajmowaną w hierarchii oraz emocjonalnym bezpieczeństwem i komfortem. Co ciekawe, zarówno w psychologii kolorów, jak i sztuce feng-shui, czerń ma moc porządkującą, harmonizującą zarówno nasze biuro, jak i dom. W ostatnim czasie, choćby za sprawą debiutu komputerów Surface Pro 6 na rynku, czerń w świecie technologii zyskała intrygujące oblicze: czarny mat. To w tym właśnie kolorze wykonany jest zarówno sam komputer, jak i pasująca do niego klawiatura Type Cover. Nie bez powodu też wielu dzisiaj mówi: „Black matte is the new black”, czyli czarny mat jest nową czernią, chcąc podkreślić piękno tego koloru, będącego najlepszym wyborem dla tych, którzy cenią sobie profesjonalną estetykę budującą w otoczeniu wrażenie spokoju i chłodnej elegancji.

(pras.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *