Kolejny korzystny wyrok dla Ryanaira. Nie będzie musiał płacić odszkodowań pasażerom za odwołane loty z powodu strajków

fot.Ryanair

Ryanair z zadowoleniem pzrzyjmuje orzeczenie Irlandzkiego Sądu ,który orzeka, iż w przypadku strajków wewnętrznych, rekompensaty z tytułu Eu261 nie mają zastosowania.

W  związku z tym wszystkim klientom, których loty zostały opóźnione/odwołane, zaproponował zmianę terminu bądź trasy lotu lub zwrot poniesionych kosztów. Zapewnił także pelną pomoc, w tym m. in. zakwaterowanie i wyżywienie w przypadku tras alternatywnych.

Odwołania lotów były całkowicie poza kontrolą Ryanair, a więc w tym wypadku rekompensaty z tytułu EU261 nie miały zastosowania, co potwierdził Sąd w Swords.

W zeszłym roku Ryanair utworzył specjalny dział, który rozpatruje wnioski o odszkodowania w ciągu 10 dni roboczych. Jak chwalą się same linie – najszybciej na rynku. Jednak konsekwentnie przewoźnik nie zgadza się na płacenie podróżnym poszkodowanym w wyniku strajków wewnątrz spółki. Powód jest oczywisty – pieniądze.

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział:

“Z zadowoleniem przyjmujemy wyrok sądu z Swords potwierdzający, iż rekompensaty z tytułu EU261 nie przysługują klientom, których loty zostały opóźnione/odwołane z powodu wewnętrznych starjków, gdyż te pozostają poza kontrolą linii lotniczej.

To orzeczenie jest zgodne z wyrokami sądów w Barcelonie, Badajoz, Orense i Pontevedra w Hiszpanii. Ryanair w pełni przestrzega wszelkich przepisów wynikających z EU261 i na wszystkie wnioski odpowiada w ciągu 10 dni (najszybciej w branży).”

(org.)